۵۰ غذای خوشمزه جهان را بشناسید


گردشگران علاوه بر این که در سفر به کشورهای مختلف به دنبال جاذبه‌های دیدنی هستند، علاقه دارند که با فرهنگ کشورها آشنا شوند که بهترین کار چشیدن طعم غذاهای هر کشور است. هر کشوری با توجه به اقلیم و شرایط فرهنگی که دارد، غذاهای رنگارنگ با طعم‌های منحصربه‌فردی را شامل می‌شود که در این میان بسیاری از غذاها در هرجای دنیا نیز یافت می‌شود و عاشقان غذا در هر کجا که باشند، آن‌ها را پیدا می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی غذاهایی بپردازیم که خوشمزه‌ترین در جهان هستند و طعم ناب و بی‌نظیری دارند؛ در این سفر خوش‌طعم همراه ما باشید.



غذاهای خوشمزه جهان


۲۴. پوره سیب زمینی؛ ایرلند

پوره سیب زمینی – ایرلند


پوره سیب‌زمینی یکی از پیش‌غذاهای معروف ایرلندی است. این غذا از ترکیب پوره، خامه یا سس، نمک و پیازچه تهیه می‌شود.


بیشتر بخوانید:

بهترین شهرهای دنیا برای دوستداران غذا (قسمت اول)

محبوب ترین مقاصد گردشگری غذا در اینستاگرام کدامند؟

۲۳. لازانیا؛ ایتالیا

لازانیا – ایتالیا


در ایتالیا فقط پیتزا نیست که شهرت جهانی دارد، بلکه لازانیا و انواع دستورات آن در هر کجای دنیا بسیار معروف است و یکی از غذاهای پرطرفدار محسوب می‌شود.


۲۲. Poke؛ آمریکا

Poke – آمریکا


این غذا در اصل سالادی است که از تکه‌های ماهی خام و سبزیجات متنوع تهیه می‌شود. خاستگاه اصلی این غذا به جزایر هاوایی باز می‌گردد و سالادی اشتهاآور است. این غذا نمادی از هاوایی است که در شهرهای مختلف آمریکا تهیه می‌شود.


۲۱. کرواسان (Croissant)؛ فرانسه

کرواسان (Croissant) – فرانسه


کرواسان مانند باگت یکی از نان‌های قدیمی فرانسه است. برای تهیه کرواسان آرد، خمیرمایه و کره را با هم ترکیب می‌کنند که استفاده از کره باعث لایه‌لایه شدن داخل نان می‌شود. این نان هلالی ترد و خوشمزه را از تمام نانوایی‌های پاریس می‌توان تهیه کرد. کروسان در کشورهای مختلف نام‌های متفاوتی دارد. برای مثال در اتریش به نام Kipfel و در آلمان به Gipfeli معروف است.


۲۰. Arepas؛ ونزوئلا

Arepas – ونزوئلا


Arepas از آرد ذرت تفت داده، تهیه می‌شود و به خاطر بافت نرم، آن را برای صبحانه یا میان وعده‌های غذایی در ونزوئلا سرو می‌کنند. این غذا را اغلب با کره، پنیر، تخم‌مرغ، شیر غلیظ یا hogao (سسی که با پیاز درست می‌شود) میل می‌کنند یا گاهی آن را با مواد مختلفی نظیر گوشت و سبزیجات پر می‌کنند.


۱۹. Bunny chow؛ آفریقای جنوبی

Bunny chow – آفریقای جنوبی


یکی از غذاهای معروف آفریقای جنوبی که می‌توان به سادگی آن را در هر گوشه و کناری پیدا کرد، این غذا است و یکی از غذاهای خیابانی محبوب قلمداد می‌شود. این غذا، لایه‌های نان است که با کاری و مواد مختلف پر می‌شود. برای پر کردن آن‌ها با توجه به ذائقه‌ی اهالی از مواد مختلفی استفاده می‌شود؛ انواع گوشت مثل مرغ یا انواع گیاهی که برای گیاه‌خواران مناسب است و با عدس و لوبیا تهیه می‌شود.


۱۸. شیش کباب (Shish kebab)

شیش کباب (Shish kebab)


شیش کباب یکی از معروف‌ترین کباب‌ها در جهان است که منشا آن خاورمیانه است و امروزه در کشورهای اروپایی نیز طبخ می‌شود و طرفدارن بسیاری دارد. در این کباب در لابلای گوشت‌ها از سبزیجات مختلف مانند فلفل و قارچ استفاده می‌شود. این غذا اغلب با نان داغ سرو می‌شود و می‌توان هم از گوشت گوسفند استفاده کرد هم از گوشت مرغ.


روش‌های مختلف تهیه کباب در دنیا

۱۷. شاه‌میگو یا لابستر

شاه‌میگو یا لابستر


لابستر یا شاه میگو یکی از غذاهایی است که شهرت جهانی دارد و با ترکیبات و روش‌های متفاوتی پخته می‌شود. در بسیاری از کشورها هزینه این غذا بیشتر از غذاهای دیگر است، اما طعم بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد و بافت نرم داخل پوسته سخت آن، بسیار لذیذ است.


۱۶. Pastel de nata؛ پرتغال

Pastel de nata - پرتغال


این شیرینی پرتغالی، یک تارت محلی است که با نوعی کاستارد پر می‌شود و در همه‌ی قنادی‌ها می‌توان آن را پیدا کرد و از طعم فوق‌العاده آن لذت برد. اگر از علاقه‌مندان به چشیدن طعم‌های جدید باشید، این شیرینی را در کشور پرتغال نباید از دست داد.

منبع:kojaro


[ بازدید : 178 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 21 خرداد 1398 ] [ 15:23 ] [ admin ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر